Skip to main content

Hvalsø Cannonball "De 4 årstider"

Hvalsø Løbeklub afholder Hvalsø Cannonball

I 2024 er der pt. planlagt følgende løb:

  • Der afholdes ikke flere løb i 2024

I 2025 er der planlagt følgende løb:

  • Hvalsø Cannonball #58 - goes asfalt
    Lørdag d. 11. januar 2025 kl. 9.00
    Pris 75 kr. 
    Ny rute (99% asfalt) og nyt startsted ved Hvalsø IF Fodbold, Møllebjergvej 28, 4330 Hvalsø. 
    Bad & Toilet ved start/mål. Læs mere på facebook. 
  • Hvalsø Cannonball - Sabines nr. 100
    Lørdag d. 12. april 2025 kl. 8.00 (marathon+halvmarathon) og kl. 10.00 (halvmarathon og runder).
    Sabine Korn løber sit halvmarathon nr. 💯🥳
    Pris 100 kr. Rute 5,3 km i Hvalsø By
  • Hvalsø Cannonball - Sagnlandet. Lørdag d. 24. maj 2025 kl. 9.00. (mødetid 8.30)
    Tilmelding er åben - forventet pris 150 kr. - betaling først januar 2025.
    Max 150 pladser. Distance halvmarathon, marathon og runder (mindste distance er 5,3 km)
  • Hvalsø Cannonball - Trail Ultra - Lørdag d. 23. august 2025
    Mulighed for kvartmarathon, halvmarathon, marathon og ultra op til 85 km.
    Tidsgrænse på 12 timer. 
    Tilmelding via sportstiming https://www.sportstiming.dk/event/15290

I 2026 er der planlagt følgende løb:

  • Lørdag d. 21. marts 2026

Løbsbriefing samt startbillede 10 minutter før starten.

Du kan også følge løbet på facebook: - Hvalsø Cannonball "De 4 årstider"

Pris: 
Deltagelse koster 75 kr. - enkelte løb kan have en anden pris. Det vil fremgå under det enkelte løb ved tilmelding og på facebook. 
Alle løb er med depot og medalje)

Betales på mobilepay 2229VL

Tilmelding
Tilmelding via tilmeldingssiden klik her.
Tilmelding er først gældende når betaling er modtaget.

Enkelte løb har åbent for eftertilmelding på dagen - det koster 25 kr. ekstra (gælder ikke Sagnlandet)

Start/Mål
Start og mål er ved Skovvejens P-plads, Skovvej 23, 4330 Hvalsø eller P-plads, Heide Overdrev, Avnstrupvej 22, 4330 Hvalsø
Start/mål ses under den enkelte begivenhed på enten motionsløb.dk eller Facebook.

Hvalsø Cannonball On Tour - Startsteder vil variere, da løbene afholdes forskellige steder.

Kontaktperson
Ansvarlig for løbet er Morten Brogaard Jakobsen, tlf. 25829705, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Depot
Depotet findes ved start- og målområdet, hvilket passeres på hver omgang.

Der vil være vand, saft, kaffe/the, sodavand, frugt, slik og chokolade i depotet. Ved basisløb dog kun vand, saft og kaffe/the.

Medbring gerne egen kop for at spare på plastikken.

Medalje og diplom
Alle, der gennemfører den tilmeldte strækning, får en medalje. Efter løbet lægges diplom op på hjemmesiden, som man kan udskrive.
Find det her Resultater & diplomerLøberen skal selv huske på at tage sin medalje, som findes ved resultatlisten i depotet.

Tidstagning
Løberen står selv for tidstagning. Der er samlet start, og uret stoppes først, når målstregen passeres. Autopausefunktionen skal være deaktiveret. Løberen skriver selv sin sluttid på resultatlisten. Vi sætter et stævneur op - så du behøver ikke selv have et ur. Kommer du for sent til løbsstarten noteres din bruttotid (altså fra startskuddet lyder).

Tidsgrænse
Max. 6 timer på alle distancer med mindre andet er angivet til det enkelte løb.

Ansvar
Der løbes på eget ansvar.
Skiftetøj og andre genstande kan, på eget ansvar, opbevares ved depotet. Depotet vil være bemandet.

Arrangørerne forbeholder sig ret til at vise deltagers navn, klub/firma og fødselsår på deltager- og resultatlister.

Toilet og bad
Der er ikke adgang til toiletter ved start/mål (kun ved start ved Heide Overdrev). Der er altid toilet mindst 1 sted på ruten (Gammeldags das) - og ellers kan skoven eventuelt anvendes. Der er ingen adgang til bad.

Parkering
Se start/mål - der vil være parkering ved start/mål.

Ved start på Skovvej 23, 4330 Hvalsø vil der være primær parkering ca. 400 meter fra start/mål på Skovvej ved 'vinter-campingen', Skovvej 21, 4330 Hvalsø.

Følg venligst anvisningerne fra parkeringsguiderne.

Generelt
Færdselsloven skal overholdes. Affald hører ikke til i naturen, kast derfor skrald og papir i en affaldspose. Overtrædelse af disse kan medføre diskvalifikation.

Brug af mediemateriale 
Fotos, filmoptagelser, interviews og lignende mediemateriale, hvori deltagere optræder i forbindelse med løbet, kan efterfølgende frit benyttes af arrangørerne, herunder også til markedsføringsformål.
Vi respekterer naturligvis, hvis du efterfølgende ønsker et billede fjernet fra facebook, hjemmeside mm. Henvendelse skal ske til løbsansvarlig.

Generelle regler

  • Der løbes efter reglerne i klub100 Marathon og klub100halvmarathon
  • Løbsdage offentliggøres på facebook, klubbens hjemmeside etc.
  • Deltager- og resultatliste findes på hvalsoe-loebeklub.dk/cannonball, hvor tilmelding også skal ske.
  • Der løbes den opmålte strækning (nye ruter kan komme til). Løbet er GPS opmålt til min. 7,07 km plus 1% pr. omgang og dermed i alt 42,195 km plus 1% (marathon) og 21.08 km plus 1% (halvmaraton).
  • Alle deltagere skal løbe samme rute, som er offentliggjort af arrangøren inden start. Ruten må ikke ændres undervejs, medmindre force majeure (fx væltede træer, isdannelse eller trafikuheld) nødvendiggør en ændring umiddelbart inden eller under løbet.
  • Der skal være min. 3 tilmeldte til marathon som har intention om at gennemføre en marathon eller 5 tilmeldte på halvmarathon. Hvis dette ikke er opnået, kan løbet blive aflyst. Andre strækninger kan blive gennemført.
  • Der er ikke mulighed for at starte tidligere end det officielle starttidspunkt med mindre andet er oplyst ifm. det enkelte løb.
  • Følgende er gældende:
    a. Løberen er selv ansvarlig for at få målt sin sluttid.
    b. Uret må ikke stoppes undervejs.
    c. Urets autopause-funktion skal være deaktiveret.
  • Alle som løber andre strækninger end marathon og halvmaraton er omfattet af de samme regler.

Minimums antal deltagere
Marathonløb gennemføres kun, såfremt der er min. 5 marathonløbere til start med intention om at gennemføre, hvorefter løbet tæller officielt til Klub100 statistikken, hvis min. 3 gennemfører.
Halvmarathon gennemføres kun, såfremt der er min. 5 marathonløbere eller 5 halvmarathonløbere til start med intention om at gennemføre, hvorefter løbet tæller officielt til Klub100 statistikken, hvis min. 3 gennemfører.

Vi glæder os til at se jer i skoven

Tilmeld dig nyhedsbrev!
Bliv medlem af Hvalsø Løbeklub!