Artikler
Hvalsø Løbet april 2011
Skovløberen 2014

Mogens Hedengran tildeles Lejre Kommunes Hædersrpris 2011

 

Mogens ses til højre (søn Magnus til venstre, Kristian Husted i midten)

 

vi er nogle stykker der synes Mogens er noget særligt - og det er jo især på skifronten han har gjort sig bemærket og inspireret andre -

Hvem kan dog finde på at okse rundt på rulleski morgen,aften, sommer og vinter? Vasaløb, Holmenkollen er et must hvert år

Derudover er han et fysisk vidunder (!) misundelsværdigt kan han - og har prøvet alt - næsten...

Nævner i flæng: Kajak, Jiu Jitsu, bordtennis, løb incl. marathon, mandagsmix-gymnastik mm

Det er ikke en enkelt præstation der kvalificerer, men netop den komplette idrætsmand der behersker så meget forskelligt.

Derudover er han et dejligt mennesker der respekterer andre og hjælper hvor han kan.

I kan se invitationog hele indstillingen herunder.

 

Læs mere: Mogens Hedengran tildeles Lejre Kommunes Hædersrpris 2011

Julefrokost beretning

Julefrokost i Hvalsø Løbeklub afholdtes lørdag 26/11 2011.12.01

Som optakt til aftenens fest var der lørdagsløb i skoven - med løbeglade menesker, der efter endt løb indtog varm kaffe, the, cacao og småkager i den kolde skov.

Omaftenen mødtes 39 festparate mennesker i multisalen - damerne (pånær Lone Askirk)havde medbragt et yndigt billede af sig selv som lille - og efter en del strabadser lykkedes det alle mændene at lokalisere de lidt mere runde og voksne damer på billedet.

 

Aftenens menu blev leveret af Kr. Såby Forsamlingshus - retterne var udvalgt af festudvalget, der havde kæmpet en brav kamp om at vælge de retter, de hver især mente, var de bedste.

Hvem har ikke altid drømt om at få svinekæber - øf,øf - det hele smagte godt, og der blev lagt en solid bund, hvorpå der blev skyllet juleøl, rød-og hvidvin nedover.

 

Under middagen var der festlige indslag - nærmest "last procedure as every year"; for det ville ikke være en "rigtig" julefrokost i Hvalsø Løbeklub, hvis ikke der var formandens beretning om året, der gik (ved stand-in formand Kristian Husted); der var uddeling af Musvågen ved Mette Mariegaard, der til dagen havde lavet en smuk, ny og opdateret ramme til Musvågen, så man kan være bekendt at hænge den over sin seng i soveværelset. Musvågen gik til Lone Askirk, for hendes gentagne støtte og hjælp i årets løb ved diverse arrangementer - både på det kulinariske område, med levering af kransekager, samt hendes støtte og hjælp til løbsarangementer. Herefter var der diverse festlige indslag, hvor deltagerne efter en nøje koreograferet rækkefølge pludselig efter et horn blev sat i gang, rejste sig og råbte alle mulige mærkelige ting (en selskabsleg, man skal deltage i for at forstå, hvad den gik ud på). Så kom turen til årets klods - modtageren havde ikke mulighed for at deltage, så et filmhold var taget ud for at overraske ham - det blev til en fornøjelig video, man kan se på .......). Det blev afsløret, at modtageren af Klodsen var Finn Malmos, som fik den overrakt af Lars Juncker. Begrundelsen for at modtage klodsen var et utal af vildfarelser i skoven, direkte snyd ved Parkstafetten, der blev løbet usandsynlig hurtigt, samt adskillige snublerier over grene, stubbe o.lign. i skovbunden. Modtagern mente ikke, han havde kvalificeret sig til prisen - men fik den gjorde han nu alligevel. Under middagen blev vi underholdt af Eva Duo, i år ved Eva og Carsten - der var lidt tvivl om, hvorvidt det var Eva Solo eller Eva Duo; men en duet blev det, og alle sang lystigt med.

Til slut var der uddeling af julegaver fra under det store juletræ - 5 personer var heldige at få julegaver, og det viste sig søreme, at det var næste års festudvalg!! (De glemte at tage deres julegaver med hjem, hvorfor mon det??)

 

Efter endt indtag af mad, blev der linet op til dans, og så gik det ellers løs i 3 timer, hvor dansegulvet nærmest var rødglødende af folks quick-step og stiletter. I tre timer dansede vi til orkestret "Spil for Galleriet", der leverede det ene hotte dansenummer efter det andet.

Tak for det!

Der blev drukket lystigt, der var gang i baren, og da festen ebbede ud ved 01.30-tiden, var der i løbet af den næste times tid kun et træt men tilfreds festudvalg tilbage, der skrabede aftenens fest i skraldeposer.

 

Vi glæder os allerede til næste års julefest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Eva Kocsis

Hvad bruges Løbeklubbens penge til:

Hvad bruger vi/løbeklubben pengene til?

Flere har den sidste tid spurgt mig - hvad bruger vi egentlig klubbens penge til?

Og hvor kommer vores penge fra?

Vi har en lille indtægt ved Hvalsø Løbene som afhænger af hvor mange der kommer : fra få hundrede kr. til ca.1000 pr. løb

Skovløberen er vores hoved-indtægstskilde dvs ca. 7,5 kr pr. løber -om der er penge til det-Tidl. var det ca. 5 kr. pr. løber

Så alle I der hjælper omkring disse arrangementer sørger altså for klubbens økonomi hænger sammen!

Det sidste år har vi i afrundede ca. tal brugt følgende:

Julefrokost 4000,- (orkester)

Hjemmeside 960,- kr.

Per Jessens foredrag 3200,-

Bluser incl. tryk (klubkassen betaler ca. 50 kr. pr bluse til tryk mm) 10500,- kr

(derfra skal så fratrækkes jeres egenbetaling)

Generalforsamling i Foreningen Hvalsøløbene ca. 600,-

Værtindegaver Sommer/vinter halv mm ca. 500

Vin til Smuk kvindeløb efter begyndeholdet sidste år: ca. 250,-

Efter årets Skovløber: leje af Skyttehuset 500 + lev. af mad 200,-

I forb. Med Hvalsøløbene er der en del udgifter:

Medaljer 3000,- Præmier 1500,- Diverse (batterier, brød, champagne, osv.) ca. 5000

Gule veste 2000,- Startnumre 3000,-

Vi har p.t. en kassebeholdning på ca. 5000,- og heraf skylder vi Skovløberen ca. 1000 - (efterbestilte bluser)

Pia Christiansen er "revisor" og får kontoudtog til gennemsyn.

Har du spørgsmål - så send en mail - og du er også velkommen selv til at få en kopi af kontoudtogene at studere€¦.

Foreningen Hvalsø Løbene

Vi har lige afholdt årets generalforsamling i Foreningen Hvalsø Løbene ( som består af 28 bagmænd bag løbene) - som I ved bliver der nu kun 2 løb om året - næste gang til nytår.

- til gengæld vil vi sammen med gode kræfter arrangere et børneløb -

Natur-tri gentages også.

Vi forventer også igen at starte et nyt begynderhold- håber du kan finde tid at hjælpe.

Økonomien er god bl.a. fik løbeklubben ca. 9000 fra Skovløberen se her hvad vi brugte pengene til frem til sept. i år - der kommer et nyt regnskab i starten af det nye år.

Har du en god ide til næste års arrangementer så send en Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller kontakt Mette Mariegaard eller Yvonne H som er ansvarlige

Bestyrelsen består af Eva, Ann, Kristian, Gitte, Karoline - Revisor Pia

Hvalsø Natur Tri

Endnu et socialt arrangement for klubbens medlemmer.

Sommer- og vinterhalv, nisseløb og julefrokost.. Nu prøver vi noget nyt.

Vi skal udfordres på andre sider af os selv. Så vel mødt til klubbens MINI-TRI søndag den 14. August kl. 10.


Starten går naturligvis fra bredden ved Avnsø, hvor vi springer fornøjede i den skønne sø, der har ligget her siden istiden. Svømmeruten på den godt 400 m. vil være markeret, tydelige med bøjer hvor der skal vendes.

Feltet vil være fulgt af to kajakker samt en livredder, således vil alle være under opsyn og sikkerheden i top.
Herefter er det op til første skift, hvor din cykel - hvad end det er en toptunet MTB eller en rusten havelåge- ligger parat og venter på dig. Cykelruten er på 20 km og snor sig gennem hvalsøløbets vanlige 10er to gange. Sidst men ikke mindst sendes du ud på en hurtig 5er - igen en rute du kender til tåspidserne.

Der vil naturligvis være et vist niveau af professionalisme over arrangementet: Vi udleverer startnumre og holder styr på tiden når du kommer i mål.
Der vil også være et minimumaf markering af ruten, og væske samt frugt i mål.
Søbredden byder på picnicborde og ildsted, så vi afslutter naturligvis arrangementet med frokost i det fri. Hvordan denne del kommer til at foregå er endnu uvist..Det må i have til gode når den endelige invitation kommer!

Da vi gerne vil have så mange deltagere som muligt med i arrangementet, vil der være mulighed for at tilmelde sig individuelt til den hele distance, samt at tilmelde sig på et stafet hold. På stafet holdet kan man frit vælge om man vil være to eller tre personer på holdet.".


Vi håber denne lille teaser har fanget din interesse! Reserver dagen allerede nu. Vi hører gerne fra dig hvis du har spørgsmål eller gode indspark.


Vi samler gerne forhåndstilmeldinger ind - også på deltagere som gerne vil indgå på et stafethold.

Hilsen tri-holdet:
Kenneth, Kristian, Pia og Ann